Oferta educațională se adresează școlilor și are în vedere activități (ateliere) pe temele prezentate mai jos. Pentru programări și mai multe informații se poate suna la tel. 0748 185 035 (luni-vineri 8 – 16). Vă așteptăm!
Povestea scrisului 14, 15, 21, 22 februarie
În cadrul atelierului copii vor desfășura acțiuni prin care se vor familiariza cu noțiuni despre istoria și evoluția scrierii, cu instrumentele de scris și vor experimenta scrierea pe diverse suporturi, de la tăblițe cerate sau din lut la hârtie specială (pergament, hârtie natur), utilizând instrumente de scris precum stilusul, tocul sau pana.
Meșteșuguri vechi – mozaicul 1, 8, 15, 22, 29 martie
Oamenii au dorit dintotdeauna să își lase amprenta asupra spațiului în care trăiesc și au ridicat construcții impresionante prin dimensiuni sau prin detalii. În cadrul acestui atelier, copiii vor putea recrea părți din interiorul unor construcții antice folosind tehnica mozaicului. Înfrumusețarea construcțiilor cu mozaicuri a constituit o caracteristică a arhitecturii antice. Mozaicul era utilizat în decorarea pereților și podelelor unor construcții publice sau private.
Micii arhitecți 5, 12, 19, 26 aprilie
Nenumăratele vestigii arheologice și mărturii antice ne dezvăluie detalii interesante despre modul de trăi al dacilor. Ne propunem să pătrundem în fascinanta lume a dacilor și să răspundem curiozităților despre viața lor. În cadrul atelierului vom realiza, după un model dat, o machetă a unei cetăți dacice, pe care copii o vor utila cu elemente de fortificație, locuințe, temple și anexe gospodărești. Activitatea se dorește o competiție între clasele participante, pentru realizarea machetelor și se va finaliza cu expoziție, jurizare și premiere.
Dulcele copilăriei – care sunt dulciurile copilăriei tale? 3, 10, 17, 24, 31 mai
Cu toții ne amintim cu plăcere de dulciurile pe care le consumam cu atâta poftă în copilărie. Unele au rămas populare și acum, în vreme ce altele se regăsesc din ce în ce mai rar pe mesele noastre. Haideți să cunoaștem poveștile dulciurilor pregătite de mama sau bunica în casă. Prin acest atelier, ne dorim să readucem în memoria elevilor aceste desert-uri și să împărtășim o rețetă pe care o vom pregăti împreună.
Împletituri de altădată 7, 14, 21, 28 iunie
Atelierul se adresează celor care vor să cunoască tainele unei îndeletniciri vechi, de la împletirea fibrelor vegetale la istoria hairstyling-ului. Dacă împletirea fibrelor vegetale este o îndeletnicire foarte veche (premergătoare apariţiei ţesutului), tradiția împletirii părului vine din antichitate și se continuă până azi. Cine dorește să învețe cum să realizeze diferite tipuri de împletituri este așteptat la atelier, unde ne propunem să învățăm, să ne jucăm și să creăm.
Din secretele unui sarcofag 4, 11, 18, 25 octombrie
În cadrul acestor ateliere elevii vor putea explora domeniul vast al artefactelor arheologice încercând să răspundem la întrebările: Cum artefactele ne dau informații despre trecut? Ce aflăm dintr-un sarcofag despre viața oamenilor care au trăit acum câteva mii de ani? Dorim să creăm un mediu de învățare interactiv și distractiv, cu activități practice și jocuri, o călătorie înapoi în timp pentru a obține o privire asupra trecutului.
Micul arheolog 1, 8, 15, 22, 29 noiembrie
Micii arheologi vor fi inițiați în tainele arheologiei prin susținerea unei prezentări power point. Cu lopata prin ţărână, vom realiza săpături arheologice aducând la lumină o serie de vestigii arheologice pe care le vor documenta și înregistra conform celor învățate, prin fotografii și desene. Jocul didactic se va încheia cu reconstituirea tipurilor de artefacte prin intermediul unor puzzle-uri.
Fashion design 6, 13, 20, 27 decembrie 2019 – 3, 10, 17, 24, 31 ianuarie 2020
Design-ul ne însoțește mereu, chiar dacă de cele mai multe ori nu îl recunoaștem
și ne influențează modul de a trăi, chiar dacă rareori identificăm factorul benefic/non-benefic de confort sau disconfort. Atelierul propune realizarea din materiale reciclate, refolosite, reconvertite confecționarea unor piese de vestimentație și design obiect.